fredag 7. desember 2012

Jakten på julestemningen. Del 7.

Vi har et helt år å ta igjen på stort og smått, vi har så mye å fortelle og mye å diskutere, det er de små tingene som biler og bekjente og en og annen "husker du?", det er de store tinga som tro og tvil og håp og politikk og skole, og det er de veldig store tinga, som sykdom og dødsfall og lengsler og gråt. Det er god mat og fnising og den sitrende, gode gleden av å være sammen igjen, så altfor sjelden, så altfor godt. Det er prating på inn- og utpust, det er ord ord ord, det er latter og det er vennskap.

Julestemningen lurer i det faktum at dette har blitt en tradisjon, nesten, en vennetradisjon, hvor vi ler og prater oss gjennom en altfor kort kveld.

Dette intense året har lært meg mye, ikke minst hva vennskap er. Jeg verdsetter dette så høyt, og i jula har man en sjanse til å juble ekstra for disse fantastiske menneskene man er så heldige å treffe. Jeg er ikke flink nok til å ta vare på dem, vennene mine, men jeg setter dere høyt, alle som en. Både de jeg er i daglig kontakt med, du som er som en søster, dere jeg melder med iblant, dere med klemmene og du med de fantastiske oppmuntringsgavene. Du med tiden, du som alltid har provoserende svar, og dere jeg deler kaffekopp med. Du som sender en PM i ny og ne, og du jeg bare treffer i blant, men som jeg bindes sammen med av hundre, tusen gyldne silkebånd av minner.

I dag skal jeg treffe noen gamle, gode. Og gleder meg stort!!!!!

Ha en fin kveld, med eller uten gangsperr tunge!

Calvin&Hobbes, Bill Watterson

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar