tirsdag 4. desember 2012

Jakten på julestemningen. Del 4.

Æ kan bake!!!!!!

Vel, vel, vel. Etter gårsdagens innlegg ble postet i en slags nestenlykkeligsomdøv-tilstand, skjedde to ting. Øret forverret seg veldig, noe som resulterte i en svært kort natt og heller dagen-derpå-aktig dag i dag, og jeg fikk en melding av en venninne som lurte på om jeg ikke "bare kunne ta med no' julegodt" på et arrangement. Ta med. Julegodt. Jeg. Og AU. Øret.

Ordentlig hjemmelaga!
For å ha dette klart: Jeg lurer dere ikke. Ikke på noen måte, jeg er ingen muldvarp, ingen mrs Undercover. På ingen måte. Hjemme er det ingen designjul, avstemt og velduftende. Det er en rote-og-kose-og-småsyk-advent. Sånn bare hvis du skulle tro at jeg egentlig er en avbalansert interiør- og fænsy-schmansy-matblogger. Men jeg greide å sitte der i går, foran peisen, og få såpass stor dose koffein og engtstelse for denne jula, at jeg googlet lettvint julegodt, og fant OREO-kuler. I fjor gumlet jeg dem hos god venninne Mirjam; firebarnsmor, travelt engasjert og ordfører. Har hun tid, har jeg. Vel. Kliss, klass og mye jobb (nja... Ihvertfall ryddejobb!) samt MYE frustrasjon hos den delen av familien som ikke kan spise ting med melk i, men se da, godtfolk, se!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I tillegg bakte vi kakemenn! Sannsynligvis har Maya-kalenderen rett, og verden ikke står til påske. Eller jul.

Men: Æ kan bake!!! (og ja, jeg synes hjemmelagd skal se hjemmelagd ut. Så bare pass deg!!)

Men best er jeg på å spise, og siden jeg egentlig er best til det gjennom hele året, er ikke den lille lykkefølelsen jeg fikk knyttet på noen som helst opp til julestemning, og den yre gleden vi følte som barn over mammas julekaker....

Men altså:  Hope for the hopeless. Og nam. Men dette var mer julestress enn julestemning. Og jeg hører fortsatt så lite at alt et vakkert, og jeg aner ikke om det er julesanger eller lambada jeg lytter til...

Om jeg har med julegodter på arrangementet? Tvilsomt. Om hun kjenner meg godt? Tvilsomt. Men man må jo bli stolt over at folk antar at man er flinke til å bake, da!!!


Trur eg.

Ha en flott kveld, med eller uten oreokuler og kvalme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar