fredag 14. desember 2012

Jakten på julestemningen. Del 14.

Julebrev 2012
den ærlige, oppsummerte sorten. På rim, for dem som liker det.
Nei, jeg har ikke vært i Tibet,
London, Paris eller renset min sjel.
Ei heller spennende kurs eller jobb
i hjemmet mitt bor det nok ingen snobb.
TV'er fortsatt en verdsatt venn
støvsamler er den, gitaren (elendig nødrim. Beklager.)
Har ikke gjort det som jeg tenkte jeg skulle
rumpa er diger, ser ut som en skrulle.
Vil fortsatt synge høyt i et kor
men synger i dusjen, nett som i fjor.
Har kranglet med mange og vært kjempesur
og jo, trøstespising er fortsatt den beste kur.
Politiker, lærer, fortsatt på leit
til julegave får INGEN en solidarisk geit.
Har ikke blitt sprek, har ikke blitt sterk
syns husarbeid fortsatt er noe herk.
Savner så mange gode venner
har betalt utrolig mye for å trekke tenner.
Gleder meg til å ha mye fri
og til å se folk som detter på ski.
God jul til alle, store og små
til og med til deg, der, du ytterste blå (raus politiker!)
Portrettert av en kunstner

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar