søndag 2. desember 2012

Jakten på julestemningen. Del 2.

Sneen daler faktisk lett og fin, og det er mer enn tusen barnespor der ute. Inne er det bål på peisen, kaffe i koppen og det ble jublet i dag også over pakkekalenderen, selv om det pedagogiske opplegget med en gave hver tredje dag, er litt tynnslitt. På dag to. Dag en av at de bare får hver tredje dag. I tillegg kan jeg berolige min mor og eventuelt andre som skulle bekymre seg over grøtproduksjonen i går, den ble perfekt. Mer enn det, den ble såpass tynn at den blandet seg fint med de andre, tykkokte slik at resultatet ble perfekt og min grøt ble redningen!!! Jepp jepp.

Vi har tent det første lyset, uten krangling om tenning og blåsing og uten store problemer med å huske teksten til verset, siden iPaden glimret med sitt nærvær. Odelsgutten favorittmarkerte til og med nettstedet, slik av vi nå kan slippe å stole på hukommelsen framover!! Det gjelder bare å finne iPad eller laderen... Jepp...

Så nå ho-ho-ho'er jeg i intens glitrende lykkerus, huset skinner og lukter nydelig av pepperkake- og sirupssnittbakst og det lyder vakker av flerstemt julesang fra loft og til kjeller, og vi valser rundt i harmoniske kakiklær freshet opp med rødt og grønt og gull og glans og....

Jada. Faktum er at resten av banden tenner julegran, skremmes av skumle plastmasker med bomullsskjegg og UNGDOMMER, drikker gløgg og hører på talen av Mirjam, flotteste ordføreren. Jeg sitter hjemme foran peisen i en boble av smerte og lydløshet, med ørebetennelse og en solid dose selvmedlidenhet.

Meeeeen... jeg har gleden av å pakke inn kalendergaver til gode kollegaer, planlegging av skolens adventssamling i morgen, og i en time eller så kan jeg sitte her og glo.

Ha en flott kveld, med eller uten hørsel. Og skulle du sitte på tidenes sjokoladetrøffeloppskrift? Del!!
Gjerne som smaksprøve...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar