lørdag 6. april 2013

Skikkelig klissete mammablogging

Advarsel: Denne teksten er skrevet i mild sjokoladerus, kombinert med koffeinoverdose. Samt et vemodig anstrøk av husker du? Kan det virkelig stemme? samt en stor dose livet går så altfor fort! Hulk!

Det føles nemlig som i går at du var to streker på en pinne og pappas elleville jubel på badet i kjellerleiligheten på Stord. Eller at du smilte og lo til fremmede (veldig ofte damer) og befølte sittepartiet til snasne kelnere. Eller at du spanderte all barnehagelunsjen på de andre (igjen ofte jentene), sang skjærende falskt om "Kappein Sabeltann", ville gifte deg med mamma og mente oppriktig og ærlig at banjospilling ville dra damer.

Det føles som i går og er i går, men nå er poden tenåring og langhåra og liker mye rart innen musikk (men at du synes Justin Bieber har OK musikk, gjør meg trist til sinns...). Vi kan snakke relativt fornuftig sammen, fisk er som regel godt og det faktum at andre mennesker synes du er en trivelig kar, gjør meg superstolt. Søskenbanden er til glede og irritasjon, men du er den bestaste størstebroren, og jeg ville betalt dyrt for krøllene du slenger rundt på. Blandingen av sprettent og fullstendig sløvhet er absolutt til stede, og innimellom står du frivillig opp av senga om morgenen også.

Jeg er superstolt mamma til tidenes tøffeste tenåring (fullstendig objektivt, selvsagt), og selv om det er en fin dag og din dag og.... I kveld skal jeg hulke meg gjennom Mamma Mia-filmen, ikke minst Slipping through my fingers og jobbe iherdig med sjokoladerusen.

Og du? Du kan bare våge å la de neste 13 årene gå like fort, unge mann! Da blir det husarrest og lommepengeinndragelse til du er 40!!

Og jepp. Poden har lest og godkjent innholdet. Samt bildet. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar