søndag 7. april 2013

Extreme makeover og en pose twist

Life is a bag of chocolate. Eller noe.
Av og til blir jeg forundret og overrasket. Over folk. Over folk jeg trodde jeg kjente, eller, kanskje i enda større grad, over folk jeg trodde jeg visste hvordan var. Som han jeg trodde kun var opptatt av fotball, biler og størrelsen/bredden på felgene, og som viste seg var uhyre interessert og oppdatert på det britiske kongehuset (fakta!). Eller han jeg var overbevist om var en tung narkomankriminellsmåbarnsspiser (muligens et snev av mammahormoner??) som viste seg å være pastor.

Noen liker kokosen i twistposen, selv om de ser ut til å spise kristne til frokost. (Jeg liker så og si alle bitene. Det synes, sånn bokstavlig talt, men jeg HÅPER det synes i en sånn litt mer metaforisk betydning!!)

Bloggen har fått en makover. Ikke så veldig extreme, kanskje, men med tanke på hvor mye jeg styrer og maser med slike ting, så er den ganske intens, iallfall. Og jeg har oppdaget at en i min bekjentskapskrets har evner jeg ikke visste om. Han tegner. Virkelig gode, morsomme tegninger. Og han har tegnet meg.

Kunstneren heter Ingve Espevik og har en heftig produksjon av diverse dyretegninger utenom. Bøy deg i støvet, og forvent mer fra den karen.

Meg tegnet han på bestilling.

Eller, som han selv sa: "Eg tegna bare det du sa.... og sånn så du ville... og eg tegna veldig raskt... og eg har jo overdreve... ja.. eg meine (svært illustrerende liten frodig kvinne-gestikulering...)... " Enten er han redd for de skumle konsekvensene Såret Lubben Kvinne kan utføre en sen nattestime (og det er jo stilig hvis noen mener jeg er litt nifs, litt mer nifs enn muligheten for en anmerkning, liksom!), eller kanskje er han redd for Såret Lubben Kvinnes tårestrøm, eller kanskje er han bare en Særdeles Hyggelig Og Godt Oppdratt Ung Mann.  Ikke vet jeg. Jeg, derimot, ler så tårene triller og synes han har tatt meg gullfint på kornet. Derfor makover, altså.

Twist, sier du? Hva dette hadde å gjøre med twist? Tja. Jeg er sulten og snopesyk. Og jeg er fascinert over at mennesker er så forskjellige og spennende og liker så mye overraskende og har sånne overraskende evner eller kunnskap eller hobbyer eller ordenssans.
This is me

2 kommentarer:

  1. Jeg hiver meg over twistposen og grabber til meg kokosene, men spise kristne...?! jaja, kanskje det var en idè (spiser det meste annet jeg kommer over, så hvorfor ikke?!)
    Du skriver så bra, jeg flirer godt her jeg sitter! Og bildet; helt deg! :)
    klemklem

    SvarSlett
    Svar
    1. Mye lykke i twist, og mye lykke i gode kommentarer. Takk!!!!

      Slett