fredag 14. september 2012

Hvis om atte jeg styrte verden sånn lizzom

Se, så lykkelig hun er
Da skulle jeg veit du jort temmelig mye rart asså! Jeg skulle lizzom jort det sånn atte det va konene som va hjemme me ungene hele tia får se va som skjer me verden asså jeg bare sier det ungene reker ute og bråker og drikker sikkert øl og sprit og narkotika og de stjeler og raner og roper lizzom såne skikkelig stygge ting til alle de gamle damene og gamle damer fårtjener lizzom ikke sånn åppførsel de må sjerpe seg! Mannfålk må få vær ute og jobbe ikke være hjemme.

Åsså ville jeg at biler skulle kåste mye mindre og at spesielt dråsjebiler skulle hatt mye sterkere motor lizzom og bensinen skulle vært gratis og det skulle vært låv å kjøre lizzom så fort du bare ville vi har jo vett i knållen og unger må bare lære seg å passe seg og blir dem meia ned me bil så har dem lizzom ikke passa seg nok!


Ulven må vi skyte alle som en ulv er ikke godt en gang. Vi må spise mer norsk mat sånn lizzom og det må bli mye billigere  og vi må kunne ha halv pris på sånn Grandiosa og sånt og så syns jeg at jenter som er ute på byen og drikker seg fulle bare kan  passe seg selv hallo lizzom dem vallser rundt med puppa her og der og trur at en kar ikke reagerer lizzom? Og jeg trur dem liker det jeg. Men de fra andre land må ut vi må bygge en diger mur lizzom så får de vær der ute og lage sin egen fred sånn lizzom. Her skal vi være alene. Sånnen vin og sånn trenger vi ikke men sånn øl og sånn borde dem selge på bensinsstasjonen og være mye billigere hallo du lizzom skakke vi kunne drekke når vi vill lizzom hva er dette for noe prestestat eller?

-Du jobber som lærer? Lizzom er det sånn asså at ungene bare bråker hele tia? Fetteren min har en nabo som kjenner ei som er lærer og hun sa at de bråkte noe helt sprøtt. Mannfålk inn i skolen. Dere damer er for snille lizzom nei vi snakker respekt jeg hadde respekt for gamle lærer Danielsen, haha, vi skøyt kinaputter en gang i klasserommet da va han sinna da lizzom. Åsså må unga lære seg om så mange rellioner nå det va bedre før da hørte vi om Adam og Eva og ikke om alt det derre nye lizzom. Dere har jo så mye fri hele tida du må ha en jobb til da bare for å ha noe å gjøre? Ikke? Rik mann da? Jens Stoltenberg er en rik mann men han er jammen sikkert bare en føkkings iddiot. For å vær pressident i Norge trenger man bare vær iddiot. Siv Jensen er lurere men få han gamle tebake, han Carl I. Hagen. Da ska eg sei deg at det blir sus i saken. Men alle politikere er idioter uansett.

Jeg synes fårresten at det er så domt i Norge hvor folk ikke tipser drosjesjåførene. Asså dem tipser på lørdagen de fulle men ikke de på mandagen som er lærere eller sånne insjinører. Det er domt.

Hvis jeg skulle få bestemme lizzom ville jeg forby kommaregelen. No mer kleint og femi og homo enn komma fins ikke.

(Tusen takk til pratsom drosjesjåfør Sola - Mekjarvik. Samtalen må leses på knotestavangerøstlandsk, akkompagnert av sukk, stønn og hektisk tyggistygging. Nesten alt er så og si autentisk. Bortsett fra muligens en grammatikkfordom eller to...)
Drosjesjåfør. Med hatt og meningers mot.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar