onsdag 19. september 2012

Hvem er jeg? Hvem er du?

Vi er født i en heldig del av verden. Samme hvor sur jeg ble i dag da jeg ikke fikk tak i riktig merke ost, og da den gode twistbiten ble snappet like foran nesen på meg, og samme hvor problematisk jeg synes det er at jeg har et vaskerom fullt av klær som må brettes, og at jeg må ta den svimlende Familiemiddagsavgjørelsen hver eneste dag, ja på tross av det er jeg privilgert. Virkelig. For å sette det hele i perspektiv, har jeg, etter tips fra bloggeren Pias verden, testet ut dette fantastiske verktøyet hvor Norad viser oss hvordan livet kunne vært et annet sted Liv Sow fra Gulu, Uganda har noen andre utfordringer i livet enn Liv på Kvitsøy.

Det hele er tankevekkende, sjokkerende og rystende. Og setter livet litt i perspektiv. Prøv, tenk og reflekter.

Og takk?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar