lørdag 8. september 2012

Du store, lille mirakel!

Du er myk og deilig og fantastisk. Dunete, vakker, perfekt, der du ligger og er bærer av all fremtid, alt håp og all glede. All kjærlighet, all lengsel og alle våre bønner. Du ligger der og er et lite mirakel, et vidunderlig lite mirakel, en nydelig vakker og helt perfekt liten person, et menneske som er akkurat perfekt deg, og jeg, jeg får hviske Velkommen til verden og er verdens stolteste tante.... Igjen! Jeg skal få glede meg og bekymre meg og le av deg og med deg, tørke en tåre, trøste og simpelthen elske deg ut i livet. Jeg skal få uroe meg og be for deg og være irritert på deg og tenke på deg og savne deg og bli sliten men bare på den gode, gode tantemåten... På den måten jeg føler for de andre vanvittig vakre vandrende
 
miraklene
 
 
tantebarnmiraklene
 
 
 



Det største mysterium

 
Det største mysterium er ikke mer
enn det: at en ørliten kropp
er våknet til jorden. Den nyfødte ser.
To luker i himlen går opp.

Selv femtrinns-raketter og kjernefysikk
blir puslingers puslespill,
når det nyfødte barn med et eneste blikk
beviser at Gud er til.
(
André Bjerke)

 
 
 
 
Velkommen til verden. Måtte den behandle deg pent.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar