torsdag 22. november 2012

Litt om syndefallet og Det Ondes Problem

Adam, Eva og Zebra-Sverre
 
-Mamma, koffor trur du Kunnskapens Tre blei satt i Edens Hage?
-Eh, nei, eg vett jammen ikkje heilt....
-Eg trur det va fordi Adam og Eva sko læra noge om å vær frista, og ikkje gjør noge galt sjøl om de va veldig frista....
-Ja, det høres klokt ut (det skulle jeg nesten tenkt på selv!!), det e jo viktig å kunne lære seg å motstå fristelser og ikkje tru at alt som e rundt oss kan me bare forsyna oss med!!! Det e viktig å respektera andre, respektere grenser og læra seg å vær et godt menneske!! Det e det me ska vær som voksne, vett du, me kan ikkje bare ta det me har lyst på, me må delta i samfunnet, hjelpa te og yta og respektera og dela og... Hørre du itte?
-Mhm...
 
 
                                                                           ........................
 
 
 


Kunnskapens tre, Johan 9 år


-Mamma? Mamma!!! MAAAMMMAAAAAAA!
-Ja, vennen min, va det noge? (flere teologiske utlegninger, etikk og moral?? Jiha!)
-Ka skjedde med den sjokoladen eg hadde liggande på gangen? Den eg hadde spart te nå... Den e liksom... vekke! Nogen har STJÅLE han, mamma!!
-Nei... eh.... hm.....

 
(busted)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar