Mor har rukket både frokost og kaffi, så det blir ren bonuskaffi og dyp pedagogisk samtale på lærerrommet, mens vi varsomt masserer hverandre føtter og hilser solen i en festlig yogaøvelse. Klokka klinger og glade vi springer, elevene står klar og bukker og neier og hilser blidt, brennende av iver etter å vise leksene sine. Jeg er godt forberedt til en ren lykkeøkt med dypdykk i verb og adjektiv, og elevene simpelthen bare ELSKER å lage tankart rundt verbbøyning. Gode kollegaer roser min fabelaktige evne til å levendegjøre grammatikk, og de minner meg atter en gang på hvilken stor og god investering de synes alle studiepoengene mine med drama er.
(Samtlige er kledd i kaki-klær, og bryter ut i en velkoreografert dans med fram-tilbake, fram-tilbake og elegante armbevegelser over hodet, og synger med intens innlevelse)
Sing once again with me,
Our strange duet.
My power over you,
Grows stronger yet.
And though you turn from me,
To glance behind.
The Phantom of the Opera is there,
Inside your mind.
Our strange duet.
My power over you,
Grows stronger yet.
And though you turn from me,
To glance behind.
The Phantom of the Opera is there,
Inside your mind.
(The Phantom of the opera)
(Så braker det løs igjen, hele familien i samstemt dans og harmonisk jublende, og jommen meg, odelsgutten og hans far slår rytmisk på hver sin tamburin gjennom hele sangen og dansen:)
I like my coffee with a lot of cream
I like to eat late at night
I like scrambled eggs after a sweet dream
I like potatoes deep fried
I like some sugar in my lemonade
I like hot chicken wings
I like thick cheesecake, but homemade
I like the long-lasting lunch break
I like to eat late at night
I like scrambled eggs after a sweet dream
I like potatoes deep fried
I like some sugar in my lemonade
I like hot chicken wings
I like thick cheesecake, but homemade
I like the long-lasting lunch break
(Give Me The Food)
Til dessert er det en halv eplebåt til hver, og sammen sitter vi i sofaen og forteller hverandre små anekdoter fra dagen vår. Mor tasser rundt og rekker trening og venninnesamvær før hun fordyper seg i den fabelaktig riktige boken hun for øyeblikket leser (anbefalt av Bokprogrammet, selvsagt).(Snodig nok er hele familien kledd i drakt, alle har håret oppsatt i en stram dult og alle har briller langt nede på nesene sine. De synger, med veldig stille biblioteksrøster, mens de beveger seg samstemt, forsiktig og uten brå (og sjokkerende) bevegelser)
Ooo hoo
Cause this book’s gonna be a good book
Cause this book’s gonna be a good book
Cause this book’s gonna be a good good book to read
Pick up that book
And turn the page
You’ll never know
Just what you’ll find
Information
Or Fantasy
Drama and Art
All make you smart!
(Gotta Keep Reading)
Islands in the stream
That is what we are
No one in-between
How can we be wrong
Sail away with me to another world
And we rely on each other, ah-ah
From one lover to another, ah-ah
That is what we are
No one in-between
How can we be wrong
Sail away with me to another world
And we rely on each other, ah-ah
From one lover to another, ah-ah
(Island in the stream)
Selvsagt er det ikke en av de dagene. Men det gjør igrunnen ingenting, for dagen min har blitt en musical likevel, om jeg vil det eller ikke; Harry Potter, en indianer, en sjørøver og Tingeling synger, om ikke så veldig harmonisk, en hittil ukjent versjon av "jubanoba BAD, amBAD, junobajuno, am BAD, amBAD jabanojuba". Akkompagnert av 8-hendig pianospilling.
Nærmere Bollywood kommer jeg ikke.
I dag, i hvertfall....
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar