mandag 26. mars 2012

Liten dame, store gleder!!!!

Alt tilrettelagt for et trivelig besøk
I et anfall av akutt optimisme (muligens på grunn av det faktum at det er fire fine arbeidsdager til påskeferie!), befant jeg meg på do i dag. Ikke akkurat sjeldent gjøremål, med tanke på hvor mange kopper kaffe jeg klarer å lirke ned i løpet av en dag, men det faktum at jeg faktisk satt der og, i tillegg til å utføre mitt fornødne, fniste, det er sjeldnere. Skoledoer er nå engang slik at dersom man har kommet over den fasen at man gjemmer seg på do i friminuttene, enten for De Skumle Store, Den Søte Gutten eller Sinna Sjef, innbyr de liksom ikke til langvarig opphold, så jeg gikk raskt ut, lettere om mindre trippende enn da jeg hastet inn, men fortsatt småfnisende.

Kvifor, why og hvorfor, spør du deg kanskje, jeg oser vel ikke av daglig entusiastisk optimisme, men skal nå, i beste Oprah Winfrey-stil, lage en liste over hverdagens fnisbare øyeblikk og små gleder.


Mitt Oprah-moment:
  • Påskemysteriet: På lærerrommet befinner det seg et stort, digert påskeegg fullt av smågodt, og ingen vet (eller innrømmer at de vet!) hvem som var mandags morgens påskehare. Jeg føler meg som en blanding av Sherlock Holmes og Hercule Poirot! Imens... yummi! Ingenting sier hjerneføde som tilførsel av sukker og e-stoffer!
  • Iphone: Jeg har fått ny telefon. Jepp! Ikke kjøpt selv, men FÅTT!!!  O lykke! Telefon som faktisk virker, app'er og dill og dall, en forlenget arm og veien til en kvinnes glis! Og FÅTT betyr at jeg faktisk ikke merker det nevneverdig på min egen konto!!! (velger å glemme greia med felles regningskonto)
  • Grammatikk: Jeg fikk et seriøst spørsmål fra en elev om bøyningsformen preteritum. Trenger neppe kommentere den ekstatiske lykkefølelsen det spørsmålet utløste!
  • Google Translate og lignende tjenester: Har i dag sett en film på indisk, med automatisk oversettelse. Å, du store min tid. "Skjebnen hadde mer malm i butikken til de" og andre gullkorn har gitt meg en lettere gangsperr mage.
  • (Andres) uheldige Youtube-moment: Ja, det er lurt å se HELE filmene før vi viser dem til elevene. Desto morsommere når andre uforvarende serverer det som viser seg å være et annet innhold enn først antatt. Fnis.
Eksempel på ekstatisk glede
Fiiine jobben!!!!
(og fiiiiine ferien som lurer i det ikke-så-veldig-fjerne!)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar