fredag 24. mai 2013

Lærer for livet!!!

Hele dagen!!!!!!!
....kan for mitt bare liv ikke forstå hvorfor ikke flere blir lærere. I dag har jeg vært ute hele dagen, i sol og vind og sjøsprøyt hele dagen. Med spørsmål om rett og galt, om hvor kaldt det må være før brennmaneter dør, om hva jeg ville vært om jeg ikke var mer, et tre eller en fugl eller en skilpadde, for eksempel, eller hvor jeg ville bodd om jeg ikke hadde bodd der jeg bor.

Jeg har spist pølser med sand på, ostepop, druer, sjokolade, rosiner og bjørnebær. Jeg har ledd høyt flere ganger, og jeg har trøstet litt når det gjorde vondt. Jeg har hørt en hemmelighet, og sammen med en annen elev pumpet opp bakhjulet på sykkelen til en tredje elev. Sånn har jeg hatt det i dag, hele dagen.

At jeg for noen dager siden tørket spy, og måtte bli streng i tonen, og måtte rette diktater og ta lange, tunge telefonsamtaler og ikke får tid til alt jeg vil og blir frustrert når elevene etter ett år fortsetter med å dele adjektivet drit kjekt, og når jeg blir sliten av støy og har vondt i hodet og kollegaer fyker forbi og ikke har tid til å smile en gang, og når gråtende jenter låser seg inne på do og når fresende gutter tester ut tabuord, da.. ja.. da... da satser jeg på å leve på denne dagen.




Pondus

Yey!

2 kommentarer:

  1. Så kjekt å lese at dere har hatt en flott tur:)
    god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk i like måte!! Nynnet på Emmylou hele turen, så temmelig småcountry i hodet... Snart er vi på tur igjen! Jevt!!

      Slett