lørdag 29. september 2012

Waiting For The Miracle

Jeg venter. Og venter. Det er ikke jeg som venter mest, men jeg er en av dem som virkelig venter. Og venter. Og håper på at det lille mirakelet skal skje, nei, ikke det lille, det store, det absolutte, det jeg ikke tør uttale høyt en gang, men som jeg hulker i mørke nattestimer. Jeg venter og venter og er ikke tålmodig, men jeg vet at noen venter enda mer, og noen er enda mer utålmodige og jeg kan bare håpehåpehåpe og venteventevente. Jeg er ikke flink til å vente, har aldri vært flink til å vente, jeg er utålmodig og jeg vil at ting skal skje nå, helst i går, og jeg vil se reusltater og oppleve det, Det, Miraklet, og jeg venter og venter og venter.

Og ser ikke lyset gjennom vinduet, eller smilet fra en ukjent venn. Eller fargene, blomstene, varmen, eller klemmen fra datteren min, eller sønnen min, eller en venn.

Men jeg venter likevel.

Baby, I've been waiting,
I've been waiting night and day.
I didn't see the time,
I waited half my life away.
There were lots of invitations
and I know you sent me some,
but I was waiting
for the miracle, for the miracle to come

"Sjø-Sara", Torunn Herje
Ah I don't believe you'd like it,
You wouldn't like it here.
There ain't no entertainment
and the judgements are severe.
The Maestro says it's Mozart
but it sounds like bubble gum
when you're waiting
for the miracle, for the miracle to come.


(Leonard Cohen)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar