mandag 24. september 2012

-Når ble livet så komplisert, mamma?

Poden på 9 er Steinerskoleelev og har møtt Mattelekseveggen denne høsten. Han skal skrive. Han skal regne. Det er mange stykker og han vil egentlig ut og være monster med Kaninjenta og han er bundet til kjøkkenbordet med en pedagogisk mors tilnærmelsesmetoder.

-Kom an, ett til, sier Den Pedagogiske Moren optimistisk, mens sukkene fra jr går gjennom marg og bein og inn på Snuppås soverom som er okkupert av Barbie-mafiaen, og de liker IKKE at han sukker, ikke i det hele tatt, så SLUTT!!! Og poden skal slutte om han slipper matten. Han slipper ikke matten, og Barbie-mafiaen bestikkes med is og lydbok for å overleve sukkingen.

Sukk

-Livet e så komplisert, mamma, og pappa seie eg må vær god i matte for å jobbe med olje.
-Men alle trenger jo ikkje jobba med olje, vennen min, du kan jo jobba med kunst eller bøker eller monstre eller film eller...
-Eg vil jobba med olje. Det e der pengene e.
-Men... men.... (du skal jo redde verden og jeg skal leve ut all min kreativitet og livsglede i deg og!!)
-Og så har de møje fri. Så då kan eg vær hjemma.
-Å?
-Hjemma med mye penger mamma, du vett ka det betyr?
-Eh, nei..?
(Seriøs himling med øynene)
-Eg kan bygga pengebinge og svømma rundt i den.



Hm.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar