onsdag 12. juni 2013

Vann til en million! Gratulerer!!!!!

Min ikke så veldig hemmelige drøm om å redde verden får meg til å juble, heie og bøye meg dypt i støvet for Kirkens Nødhjelp. Jeg beundrer nesegrust organisasjonen, og klapper ivrig i hendene over at nettopp denne organisasjonen fikk TV-aksjonen 2014.
Det eneste aberet er at jeg ikke får sett noe av denne, sannsynligvis fabelaktige, aksjonen på TV. Hvorfor ikke? Har jeg forberedt tidenes høstferie allerede? Australia? Mars? Hardangervidda? Har jeg konvertert til en Amish-familie og gitt fra meg enhver TV-mulighet, eller har jeg resignert for tenåringens krav om fjernkontrollkontroll allerede?

Nope. Det er ikke det. Det er realiteten. Kombinert med engasjement og lett påvikrbar lettrørt kvinnemenneske. For en hel søndag med grining, rødkantede øyne og telefonoppringninger som koster 200,- kr hver gang er hardt for familien. Såpass hardt at jeg mer eller mindre har fått forbud. Et sånt fornufts-forbud. Sånn: "Liv, du skal ikkje heller ta deg en tur eller... eller se en film? Eller gå tidlig til sengs? Eller..." (osv)

Så altså: Gratulerer til Kirkens Nødhjelp. Jeg heier noe så aldeles vanvittig på dere. Gratulerer med TV-aksjonen, og dette året, som every year, James, GI SÅ DET SVIR!!!! Både i 2013 og i 2014.

Vi kan mene hva vi vil, men vi har penger å gi til gode formål, og noen av de gode formåla er de beste. Jepp.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar