fredag 9. august 2013

A healthy diet for a healthy life




Like sikkert som julekvelden kommer på kjerringa og alt det der, begynner jeg hver august (og hver januar, mandag, den første i hver måned osv) med Skikkelig Sunne Hensikter. Trimme mer. Spise mindre. Drikke mindre kaffe. Stort sett er det de hensiktene som går igjen, krydret med vaske badet oftere, eller brette klær oftere, eller...
I år er intet unntak. Planen var god. KJEMPEGOD. Helt til mitt indre jeg, eller Freia, som jeg ofte kaller det/meg, ødela alt. Igjen. For plutselig var det liksom ikke måte på hvor godt det var med:


 Kjærlighetsdrops, for eksempel. Som jeg egentlig synes er noe kliss, og som var en del av en romantisk drøm jeg hadde på ungdomsskolen, men som SUKK aldri ble noe av...


Is, type sjokolade. Med sjokoladebiter. Og helst sjokoladesaus. Og kanskje også en liten non-stop-bit eller melkesjokoladebit eller whatever! ved siden av kaffien og alt det andre.


Eller vi oppsøker sånne ting som turister slettes ikke biter på i det hele tatt, som M&M's shop i London. Sammen med 6000 andre like ivrige sjokoladeelskere. Og vi må jo kjøpe litt når vi først er der, for kidsa... (at 1/3 av ovennevnte ikke tåler sjokolade gjør jo at jeg MÅ bidra! I spisinga!)


Spise lunsj ute, gjerne store porsjoner og gode porsjoner. Og siden jeg er temmelig gnien økonomisk anlagt, er det viktig å spise opp alt. Også det ungene ikke orker.


Hvit kaffemocca. Med trehundretusenmillioner kalorier. Og stooor kopp. Selvsagt. Hvor ofte er jeg på Starbucks, lizzm?


Tax-free snop. Det praktiske "ta med på basar eller andre ti stille-forsamlinger" -snopet. Whops. Borte vekk!


De gørreste bitene i twistposen (ikke representativt bilde... her er jo mye godt!)


Så altså. August. Helsekost. SunneLiv.

My ass.
(som altså ikke akkurat er mindre hjertelig tilstede enn i juni. Rumpestumpen, altså)


2 kommentarer:

  1. Så deg nok i går, da du var ute og trimmet!
    ...i smug;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hm, her går imaget fløyten... (du skulle sett meg i dag, da jeg trimmet kjeven. I smug... Sånn tygge-tygge-tygg)

      Mandag snart. #duhendelse

      Slett