tirsdag 10. april 2012

Prokrastinerere i alle land, foren dere... snart...

Påskeferien nærmer seg slutten, og
det er på tide å komme ut av (lat)skapet.
Eller... (egentlig er jo påskeferien slutt, og jeg utsatte rett og slett å publisere dette...)


Mors lilla lathund sa:                              
Du må tro, jag jobbar bra,
fastän vet du vad;
inte just i dag,
jag gör det helst en annan dag.
Mors lilla lathund sa:
ingen kan så bra som jag,
men tycker du som jag,
tycker du som jag;
så gör jag det en annan dag:
Tra-la-la-la-la-la
i morrn då ska jag knoga
hela dess långa dag,
ja, oj, oj, oj, vad jag ska gno.


Jeg har lært et nytt ord. Vel, egentlig er det en god stund siden jeg lærte det nye ordet, men jeg gadd rett og slett ikke finne ut skrivemåten, så jeg har utsatt det helt til nå. Mitt nye ord, som er et vakkert, velklingende verb, er å prokrastinere. Dersom noen skulle komme på en slik tanke at jeg var et yndet objekt for et tanketomt Dagblad-intervju, og spørsmålet om hvilke ord som beskriver meg best kom, ville dette være et av de jeg, i ærlighetens navn, måtte velge.

Veldig fiktivt tanketomt intervju:
-Hvilke tre ord beskriver deg best?
-Tja... er det utseende eller egenskaper? Utseende er litt vanskelig og er litt etter dagsform og tid i måneden og om jeg kvelden før raidet snopelageret eller ikke, mens....
-Ta egenskaper du...
-Vel.... Eh, kan jeg svare litt senere?
-Nei, prøv nå
-Eh... Ringer deg i morgen jeg. Eller noe.

Skulle gjerne skrevet mer, men... Ble så veldig opptatt av å finne melodien på "Mors lille lathund". Og av å vurdere å spise sjokoladen jeg har gjemt i skuffen. Sjokoladen jeg har prøvd å glemme. Og så må jeg tenke litt på at det er sol. Men først kaffi. Eller kanskje sjekke avisa?

Ja och för ser du, därför så måste jag
ta det väldigt lugnt idag,
jo för just i dag
går det inte bra,
jag gör det helst en annan dag:
Tra-la-la-la-la-la
i morrn då ska jag knoga
hela dess långa dag,
ja, oj, oj, oj, vad jag ska gno.
Ja, för se du mors lill lathund sa:
jag gillar att jobba bra
men tycker du som jag
tycker du som jag,
så gör jag det en annan dag.

(Mors lilla lathund, Astrid Lindgren)

Hva? Skulle dette leveres nå, sier du? Nå som i nå, jeg mener, NÅ? Jeg har jo ikke, jeg mener, eh, jeg er jo ikke klar, jeg eh, hjelp jeg mener nå altså?? Men jeg har jo ikke begynt enda ikke lest korrektur helt ferdig, gir du meg noen timer til? Takk!!!

Tror simpeltehen jeg må ha en sjokolade til i ren panikk, før jeg begynner!!!!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar