lørdag 31. desember 2011

Takk for det, gamla!

Til den unge karen som lot meg og konfekteska mi(!) gå foran den åpenbart mer livlige fredagskvelden du handlet inn til i går: Tusen takk. På en måte. Jeg ble smigret helt til du kommenterte til jenta i kassen at "man  må da slippe damene foran!" Damene. Umiddelbart fikk jeg puddelpermanent og grå, fortsid kåpe. Jeg ble faktisk brukt som et sjekketriks for unge menn i møte med yppige unge kassadamer!

Til deg, tannlegen min, som i tillegg til å overta månedslønn etter månedslønn fra meg, faktisk kommenterte at "når vi kommer opp i en viss alder blir tennene ofte mer porøse." I samme øyeblikk sank gommene sammen, og jeg fikk akutt behov for gebiss og Vademecum.

Til deg, kjære sønn, som faktisk ble overrasket over det faktum at jeg IKKE var med i filmavisen. Umiddelbart følte jeg meg GAMMEL!!!!

Slutten av året, tid for refleksjoner, gode tanker, engasjement og utvikling, tid for de store vyer og visjoner og nyttårsforsetter. Jeg sitter her med to forsetter for året som kommer: For det første skal jeg bli ett år eldre. For det andre skal jeg lære meg til å svare frekt og spontant på alle hint og hentydninger om langt framskreden alder. Jeg skal definitivt prøve å få fram min indre Linn Skåber i løpet av neste år, så bare pass deg unge mann og kjære tannlege. Jeg skal bite fra meg (muligens på flere måter?)!

Hvis du skulle kjenne at du har behov for å endre retning, kan du lære av mitt "Dagfinn Høybråten"-moment. (Namedropping-alarm: Høybråten himself besøkte samme loppemarked som jeg (jada..) og ble introdusert for noen av oss som "kalvedanser" oss inn i kommunestyret her på øya). Makan til unge kommunestyrerepresentanter, og makan til overraskelse over at jeg hadde jobb, mann og barn sjarmerte grå hår bort fra hodebunnen og virket som reneste botox på "smilerynkene" i pannen!

Og vet du hva? Smiger virker. Det var rett før jeg gav ham et kamferdrops, Dagfinn'en!

Godt og sjarmerende nytt år til dere alle!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar