onsdag 1. april 2015

Hjerte og smerte

Jeg hadde en mistanke. Det kunne ikke vare, det var for godt og for fint og for utfordrende til å være sant, og det måtte ta slutt. Nå er det lenge siden vi tok avskjed, men fortsatt sukker jeg, spesielt onsdager, onsdagene som var vår spesielle date-kveld, jeg sukker sånne lange, triste sukk, og du skal vite det at ingen, ingen, har kunnet erstatte deg. Ingen.

Du skal vite jeg har lett. Med lys, lykte og internett. Jeg har sett på de som ligner. De som er helt forskjellige. De som har et annet kjønn, til og med, og jeg har prøvd andre sjangere, men nei. 

Ingen. Ingen. 

Ingen kan erstatte onsdagsdaten vi hadde, jeg, gemalen og du og 200 gram melkesjokolade en kopp grønn te. 

Jeg lytter til musikken vår. Spillelista er offline på Spotify, og med ørepropper og lukka øyne er du nesten der, det er nesten som før, men bare nesten, for når jeg slår opp øynene, er du ikke der.

Jeg savner deg. Virkelig.

Hugh Laurie som Doktor House.

I TV-serien med samme navn. 

TV-serien som ikke går i reprise, en gang.

Og som ikke er på Netflix, en gang. 


Sukk.

Tips til alternative datekvelder med TV, gemal og enorme mengder smågodt utvalgte mengder helsekost, mottas med takk. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar