lørdag 27. juli 2013

Herliga London!!!

Det begynner å bli noen år siden sist jeg svinset rundt på Oxford Street, eller svanset innom Harrods, eller opplevde magiske The Mousetrap på The St.Martins Theatre, eller småfniste av en særdeles kreativ-liberal-smånaturistisk politikerspire i Hyde Park, eller storfniste av vaktskiftet ved Buckingham Palace, eller spiste et par liter popcorn på kinopremiere, eller flørtet med en som lignet bittelitt på Hugh Grant, eller tok bilder av førti japanere (med førti forskjellige kamera) ("You look nice. Can you take some pictures?", og nice som jeg er, sto jeg der...) på Trafalgar square og fikk to pund til takk for innsatsen, og det er temmelig lenge siden jeg kjøpte lekre dr.Martens og måtte pleie tidenes største gnagsår på tidenes minste hotellrom, og lenge siden jeg måtte klage over mus på rommet, og ble gjort oppmerksom på at det ikke var mus, men en aldri så liten rotte som svinset rundt på hotellrommet, og lenge siden jeg ikke hadde råd til middag i to dager fordi jeg hadde kjøpt et helt fantastisk skjørt som aldri passet, lenge siden jeg så Big Ben og The Tower og ikke minst ble bitt i håret av en altfor ivrig (og veldig skummelt utkledd) ansatt ved London Dungeon, en ansatt som etterpå kom med gratis kaffe, is og nye inngangsbilletter for å trøste hysterisk gråtende ung dame med et aldri så lite bitt-i-hår-traume innabords, lenge siden venninneturer og kjæresteturer og ikke så veldig godt planlagte studentvennerturer, lenge siden god og sterk te og pub'er med navn som "The duck and the bell", lenge siden jeg kanskje så en kjendis kjøre forbi i en taxi, og veldig lenge siden jeg tenkte at London, London var faktisk litt MIN by, min rømme-til-når-livet-stinker-by.

Og nå, nå har jeg nedtelling igjen. Eller.. ikke jeg. Vi. Vi som i ungene og jeg. Vi teller, og informerer faren deres om nedtellingen. Og vi sparer litt penger. Og jobber med å holde forventningene på et realistisk nivå (hos mor og barn). Og svinsingen og svansingen er planlagt erstattet med trasking i Harry Potters fotspor. Og kofferten er planlagt fylt med diverse Harry Potter-utstyr etter intense planlagte besøk på Harry Potter-utstyrsavdelingen på Hamleys, og vi skal lese oss opp på trollmenn og Sherlock Holmes, og det er forventninger til London Eye og bursdagsfeiring foran Big Ben og det er rett og slett helt andre forventninger til London enn svinsing og svansing og fnising og fjolling, men... men likevel...

Magien er der fortsatt. London, baby.

Can't wait.



London, baby. Med barn fra 6-13 år. Tips??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar