mandag 30. desember 2013

Same procedure as last year...

2014. Året jeg blir ellevill med spraymaling?
-Så, Liv, hvor veltrent ble du dette året da? Synes nesten det ser ut som om du har litt vondt i ryggen, jeg....
-Nja, jeg, joda, jeg eh...
-Og hva er det du egentlig har gjort med håret? Kort fortsatt?
-Ja, men...
-Og hvike karrierebyks har du gjort da? Og hvilke politiske områder har du fått satt ditt særpreg på?
-Nei, altså..
-Og jeg husker denne "grip-dagen" og måneskinnsturtanken du proklamerte. Hva ble det til med den? Eller synge-så-høyt-du-bare-vil? Eller all romantikken som skulle blomstre? Teologien som skulle på plass? Erklæringen om å ikke provosere fram en eneste negativ diskusjon? Har du grått foran andre? Stotret? Tabu-ord, da..? Tålmodigheten med ungene da? Mhm... Nye venner da? Fått det? Spennende reisemål, du var på charterferie, menneske. CHARTER!!!!!!
-Nei, det gikk kanskje ikke helt som planlagt, men...
-Men? Hvilke men? Det finnes ikke noe men. Ingen unnskyldninger. 

....

-Bare vent. Nå begynner du snart igjen. I løpet av dagen har du garantert meislet ut planer om trening (gå på jobb!), reising, romantikk og skriving. Tro du meg!
-Ja, men bare været blir litt bedre, så er jeg i gang.
-Og bare vent, snart hoster du opp den tålmodig-og-lyttende-greia også. Og den ikke-provosere-andre-unødig. Hjelpe meg.
-Ja, men der har jeg jo en vei å gå, og jeg er jo på vei, er jeg ikke?
-Jeg garanterer nesten at dette året kommer en "studere videre" også. Ærlig talt, rund dag coming up og greier. Lukter midtlivskrise lang vei. 
-Ja, men jeg kunne jo virkelig tenke meg å lære mer!!!!!
-Studere videre, synge i kor og være snillere, sunnere og mer tålmodig. Hohoho! Hvert år!
-Ja
-Hvert år
-Ja
-Da vi gikk inn i 2013 også.
-Ja
-Klarte du det?
-Nei. Eller jo. Eller litt.

........


Fortidsjeg, fremtidsjeg og nåtidsjeg takker for dette året, og ønsker velkommen et nytt. Med ikke-så-veldig blanke ark, kanskje, men med nye tusjer og fargestifter!

Takk for det gamle!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar