lørdag 21. desember 2013

Jeg har all verdens tid

Jeg har tid. Mye tid, god tid. Jeg har tid til alt en dame i min alder skal ha tid til, og litt til

Snart

snart 

skal jeg ta meg den tida 
telefonsamtalen til en gammel venninne 
koster

bytur med mora mi
kafé
skravling
teatertur helt alene
trene opp ryggen igjen
den konserten, vet du, med sangene som får meg til å gråte
 lese den gode boka en gang til
gå måneskinnstur med mannen min
tegne tegninger med minsten
løse verdensproblem med tiåring
lytte til tenåringens musikk

lytte
snakke
elske

dele et glass rødvin med min beste venninne
invitere noen på hverdagsmiddag
spille gitar
drikke kaffe

si takk
si unnskyld

synge høyt
le høyt, sånn med magen, sånn at det gjør vondt
gråte over tapte drømmer
juble over det som ble bedre enn man ante
lytte til hvor jeg skal være
hva jeg skal være
gi en klem
få en klem

feire de små tingene
glede meg over livserfaring
savne de som ikke er her
klemme litt ekstra de som er her

være 
mamma
venn
kjæreste
datter
søster


Jeg har all verdens tid. 

Tror jeg. 
Til jeg om igjen og om igjen blir minnet på at slik er det


 ikke. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar